Veelgestelde vragen
Onderstaande vragen gelden voor de groepsaccommodaties en vakantiewoningen.
Reserveren
Kan ik online reserveren?
U kunt 24 uur per dag een boekingsaanvraag sturen via onze website. Bij de accommodatie van uw keuze en klikt u op de gewenste aankomstdatum. Het boekingsaanvraagformulier verschijnt nu op uw scherm.
Kan ik telefonisch of per email reserveren?
Uiteraard kunt u per telefoon een reservering maken. Bel gerust! Ons tel.nr. is 0111-653672. Via ons mailadres Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. kunt u eveneens een reservering maken.
Kan ik de accommodatie vooraf bezichtigen?
Natuurlijk wilt u graag zien wat u reserveert of waar u terecht komt. De accommodaties zijn alleen te bezichtigen wanneer deze niet verhuurd zijn. Daarom vragen wij u een afspraak te maken.
Kan ik een optie nemen?
U kunt een optie nemen op onze accommodaties voor de periode van maximaal één week . Als deze termijn voor u niet voldoende is neem dan contact met ons op.
Kan ik een afwijkend verblijf reserveren?
In sommige periodes is het ook mogelijk om op afwijkende dagen aan te komen of te vertrekken. Neem hiervoor gerust contact met ons op.
Wat is bij de huur inbegrepen en wat niet?
Wel inbegrepen bij de huur is:
- WIFI
overig energie- en waterverbruik
Niet inbegrepen bij de huur is:
- eindschoonmaak
gasverbruik (volgens meterstand)
bed-linnen, bad-linnen, keukenlinnen
toeristenbelasting
Zijn de woningen geschikt voor minder-validen?
Onze woningen zijn niet specifiek ingericht voor minder-validen. Wel zijn er woningen die beschikken over slaapkamers en sanitair op de begane grond. Plaatsen van een douchstoel is mogelijk op verzoek. Bel gerust om te overleggen wat mogelijk is.
Krijg ik een bevestiging ?
Wanneer u definitief gereserveerd heeft krijgt u van ons per e-mail alle benodigde papieren toegestuurd.
Betaal ik in termijnen ?
De betalingstermijn is afhankelijk van de periode die er tussen uw reservering en de uiteindelijke datum van aankomst zit. Is de boeking bijvoorbeeld kort van tevoren gemaakt en komt u binnen twee maanden dan zal de betaling in één termijn plaatsvinden. Normaal gesproken vindt de betaling in drie termijnen plaats: 100 euro als aanbetaling en 50% 1 maand nadat de papieren u zijn toegestuurd en 50% 1 maand voor aankomst.
Is annuleren mogelijk?
Na reserveren is annuleren alleen onder voorwaarden mogelijk. U ontvangt met de toegezonden huurovereenkomst ook de Recron-voorwaarden voor uw verblijf en tevens de voorwaarden voor de u – optioneel - geboden groepsannuleringsverzekering.
Is veranderen van een gereserveerde periode mogelijk?
In sommige gevallen is het mogelijk de periode te wijzigen. Dit uiteraard mits tijdig aangegeven en wanneer er een alternatief beschikbaar is.
Aankomst en vertrek
Waar kan ik de sleutel afhalen ?
Bij aankomst kunt u zich melden bij de receptie, daar liggen de papieren en twee sleutels klaar.
Wat zijn de aankomst en vertrektijden?
Een weekend is van vrijdag 16.00 uur tot zondag 20.00 uur of desgewenst tot maandag 10.00 uur.
Wanneer u tot maandagmorgen verblijft, blijven de huurkosten hetzelfde maar wordt er één extra nacht toeristenbelasting in rekening gebracht.
Een midweek is van maandag 16.00 uur tot vrijdag 10.00 uur.
Voor de groepsaccommodaties Hoeve de Bosrand en Hoeve de Elzenmeet geldt voor de maanden april, mei, juni, juli, september en eerste deel oktober een verblijf tot zondagavond 20.00 uur. Wilt u tot maandagmorgen verblijven dan kan dit alleen in overleg. Deze accommodaties worden ook per halve midweek verhuurd.
Een halve midweek is: aankomst op maandag tussen 16.00 en17.00 uur, op dinsdag tussen 09.00 en 17.00 uur of op woensdag tussen 09.00 en 17.00 uur. Vertrek op vrijdag is uiterlijk om 10.00 uur.
Is het een probleem wanneer wij later arriveren ?
Wanneer u op vrijdag later denkt aan te komen dan 19.00 uur, neem dan gerust even telefonisch contact met ons op om een goede afspraak te maken in verband met het overhandigen van de sleutels.
Kan ik ook eerder aankomen?
Door de wisseling van groepen moeten de accommodaties worden schoongemaakt.
In overleg kunnen we bekijken of eerder aankomen mogelijk is.
Waarom moet ik een persoonslijst (namenlijst) invullen?
Wij zijn verplicht om de gegevens van alle gasten die bij ons verblijven te registreren. Hiervoor krijgt u van ons per mail een persoonslijst toegestuurd. Wij zouden het bijzonder fijn vinden wanneer u het formulier vooraf invult en bij aankomst afgeeft bij de receptie.
Wordt er een borgsom gevraagd?
Ja , er wordt een borgsom gevraagd. Deze wordt binnen veertien dagen na uw vertrek per bank retour betaald , na verrekening van eventuele kosten.
Wanneer wij vertrekken en er is niemand aanwezig op de receptie, waar kunnen wij dan de sleutels inleveren ?
Aan de buitenmuur van de receptie hangt een “sleutelbox”. Hierin kunt u de twee sleutels deponeren bij afwezigheid.
Verblijf
Is er altijd iemand aanwezig?
Tijdens uw aanwezigheid is er altijd iemand bereikbaar voor calamiteiten.
Hoe is de ligging van de accommodaties?
Al onze woningen beschikken over veel privacy en een grote tuin, maar zijn op een park gelegen. Na 23.00 uur dient het park in rust te zijn. Daarom verzoeken wij onze gasten op het park vanaf dit tijdstip het geluidsniveau dusdanig in te perken om overlast te voorkomen.
Kan ik parkeren bij de accommodatie?
Bij alle accommodaties is een parkeerplaats aanwezig.
Is er een laadpaal aanwezig voor elektrische auto's?
Op ons park zijn drie laadpalen aanwezig:
- Receptie (op de parkeerplaats)
- Groenoordswegje (bij de slagboom)
- Ingang "Huis de Bron / Hoeve de Haayman"
Mag ik mijn huisdier meebrengen naar In de Boogerd ?
Het meebrengen van maximaal twee huisdieren is toegestaan, hiervoor gelden verblijfsregels. Tevens rekenen we een bedrag voor hun aanwezigheid, met uitzondering van een hulphond of blindengeleidehond.
Zijn de accommodaties rookvrij?
De accommodaties zijn rookvrij. Bij alle groepsaccommodaties staat buiten een as-verzamelaar. We vragen u vriendelijk buiten te roken en de peuken in de as-verzamelaar te deponeren.
Kan ik gebruik maken van WIFI?
In uw accommodatie is gratis draadloos internet beschikbaar. Heeft u problemen met inloggen of vragen, dan kunt u bij de receptie terecht.
Mag er gebruik gemaakt worden van een BBQ?
Er mag bij de accommodaties gebarbecued worden. U mag uw eigen BBQ meebrengen.
Desgewenst kunt u bij ons ook een BBQ reserveren, hier zijn géén kosten aan verbonden. U dient zelf houtskool te verzorgen. De barbecue dient na gebruik schoongemaakt te worden. Zo nodig brengen wij de kosten van schoonmaken bij u in rekening.
Tevens is het gebruik van een vuurkorf toegestaan mits hieronder een onderplaat wordt gebruikt. BBQ en vuurkorf niet plaatsen op het grasveld en ook niet te dicht bij de accommodatie.
Hoe laat dienen wij stil te zijn?
De huurder dient zorg te dragen voor goede orde in en om het gebouw. Muziek of lawaai mag niet van dien aard zijn dat het anderen kan hinderen. Vanaf 23.00 uur dient het buiten overal stil te zijn.
Onze huisregels
Denk aan rust en privacy i.v.m. de mede recreanten:
- na 23.00 uur buiten stil zowel bij gebouw als ook bij aankomst en vertrek over het gehele terrein, inclusief de paden
- Fietsers en auto langzaam rijden ivm (kleine) kinderen
- Muziek buiten niet toegestaan
- Ramen en deuren dicht indien lawaaierig/muziek
- Bedden niet verzetten of uit elkaar halen
- Binnen meubilair binnen houden
- Onderlaken/dekbedhoes/kussensloop verplicht
- Open vuur verboden; plaats vuurkorf op een onderplaat op stenen/tegels
- Bij vals/loos brandalarm wordt een vergoeding van 200 euro in rekening gebracht. Let op bij BBQ en deodorant uit spuitbus.
- Bij vertrek ramen en deuren van de accommodatie sluiten
Accommodatie
Wat voor soort koffiezetapparaat is er in de accommodatie aanwezig?
De accommodaties hebben 1 of 2 koffiezetapparaten (2 kannen, ieder 12 koppen). U kunt hiervoor snelfiltermaling koffie gebruiken. Filters zijn aanwezig in de accommodatie en hoeven niet te worden meegebracht.
Huis de Bron is hierop een uitzondering, hier staat een koffiezetapparaat met het gebruik van koffiefilters maat 4, deze zijn aanwezig.
Is er een vaatwasser in de accommodatie?
Alle accommodaties hebben 1 of 2 vaatwassers. Spoel- en wasmiddel wordt automatisch gedoseerd. U hoeft geen vaatwastabletten toe te voegen.
Huis de Bron is hierop een uitzondering. U dient hier zelf voor vaatwastabletten te zorgen.
Zijn vuilniszakken en toiletpapier aanwezig?
Vuilniszakken en toiletpapier dient u zelf mee te brengen. Natuurlijk is er voor het eerste gebruik wel al toiletpapier ( een servicesetje ) aanwezig en is de vuilnisemmer voorzien van een zak.
Kunnen wij bedlinnen, handdoeken en keukenlinnen huren ?
Extra's zoals laken-, handdoek- of keukendoekenpakketten zijn tegen speciale tarieven te huur. De tarieven hiervoor staan vermeld op de prijslijst bij de accommodatie. Wij verlenen geen opmaakservice van de bedden.
Waar kan ik de inventarislijst van de accommodaties vinden?
Op onze website zijn geen inventarislijsten van de accommodaties te vinden. Op aanvraag sturen wij u graag een actuele inventarislijst per mail toe.
Waar kan ik het afval / oud papier / plastic deponeren ?
Uw huisafval kunt u deponeren in de grijze of groene container bij uw accommodatie. Heeft u papier of karton dan kunt u dat tegenover de receptie in het papierhok kwijt. Hiernaast staan ook de plasticcontainer, glascontainer en grotere afvalcontainers mocht u meer afval hebben.
Let op!: Hoeve de Elzenmeet, Hoeve de Bosrand en Hoeve Zonzijde dienen ten alle tijden hun afval hier te deponeren. Hier staan namelijk geen containers bij de accommodatie.
Is er kindermeubilair aanwezig?
In elke accommodatie zijn kinderbedjes en kinderstoelen aanwezig. Het aantal is afhankelijk van de grootte van de woning. Beddengoed voor de kinderbedjes dient u zelf te verzorgen.
Een box en extra kindermeubilair is te huur. De tarieven hiervoor staan vermeld op de prijslijst bij de accommodatie.
Zijn er speciale spel-voorzieningen ?
In iedere accommodatie staat een tafelvoetbalspel en een sjoelbak. Buiten vindt u een tafeltennistafel
(met twee batjes en een balletje), een schommel en voetbaldoelen, hockeysticks en een balletje.
Een voetbal dient u zelf mee te nemen.
Faciliteiten
Kan ik ook boodschappen laten bezorgen?
Ja dat kan door onderstaande winkels:
- Spar de Koeijer, markt 16-18, Brouwershaven
- Bakkerij in de Soete Suikerbol, Burghse Ring 31, Burgh-Haamstede
- Vleesboerderij Boot, kievitsweg 1, Kerkwerve
- Snackbar Het Zeeuwse Duinhutje, Hogeweg 96a, Burgh-Haamstede
Is er ook maaltijdverzorging / catering mogelijk ?
Maaltijdverzorging / catering is ook mogelijk. Dit wordt geleverd door de plaatselijke slager en/of horeca. Meer informatie hierover en óók over de bezorging van boodschappen kunnen wij u toesturen via de email. Neem gerust contact met ons op.
Recreatie en activiteiten
Kunnen wij ook fietsen huren ?
U kunt bij ons fietsen huren voor een dag, weekend, midweek of week.
Voor groepen is reserveren raadzaam.
Voor de geldende tarieven en reserveren kunt u contact met ons opnemen.
Wat is er in de omgeving te doen en worden in de omgeving activiteiten georganiseerd?
Er zijn diverse activiteiten in de nabije omgeving. Hiervoor verwijzen we u naar de kolom met informatie van de V.V.V. en die met tips voor activiteiten op onze homepage. Tevens kunt u ons een email sturen met de vraag naar de adressen van leveranciers en de aanvullende informatie.
Ook kunt u eens kijken op: http://www.badkoerier.nl/